Thursday, November 15, 2012

PUSAT KITAR SEMULA UKM BANGI

errr...Bismillahirrahmanirrahim..Assalamualaikum pembaca2 yang cOmel lg cntik semua..tak lupa juga kepada yang handsOme lg kacak..:) err..sebenarnya saya ni bukan nya wakil PKS Or lebih senang Orang kuat PKS..hehehe..saya merupakan salah seorang daripada ahli kumpulan BE SMART yang telah diberi tanggungjawab untuk menjaga blOg ni seperti anak sendiri..ehhhhhhh..sebelum kita berganjak ke agenda kita pada hari ini,ehhhhh..em,silap..hihi..sebelum kita berganjak ke tajuk kita pada hari ini,sukacita saya ingin perkenalkan ahli-ahli kumpulan BE SMART..haaa..kat bawah ni lah ahli kumpulan BE SMART..^_^


sebenarnya kumpulan BE SMART ni merupakan kumpulan di bawah subjek Pembangunan Diri 1 yang dikendalikan oleh Doktor Mashitah. Banyak lagi sebenarnya kumpulan2 tapi malas nak taip..hehe..Ok,back to the title...(entah betul ke tak ayat BI uh) haha...

saya rasa mesti ramai yang belum tahu lagi pasal PKS ni kan..sebenarnya PKS ni atau lebih dikenali sebagai Pusat Kitar Semula ni yang terletar bersebelahan DECTAR berfungsi sebagai pusat kitar semula la..hehehe..Pusat Kitar Semula ini membeli barangan2 yang boleh dikitar semula dari sesiapa sahaja bukan terhad kepada warga UKM sahaja..mana2 yang duduk dekat area2 Bangi,Kajang dan juga Putrajaya boleh la kalau ada nak jual barang2 kitar semula seperti kertas2,botol2 dan kotak2..dan macam2 lah..tapi...tapi..pastikan barang2 tu yang boleh dikitar semula lah ye..:)

Pusat Kitar Semula ini juga dikenali sebagai Bangunan Hijau kerana bangunan ini mengaplikasikan elemen teknologi hijau.haaaa...unik kan? kalau nak tahu lebih lanjut pasal rekacipta bangunan PKS ni,saudara saudari sekalian boleh la tengok gambar kat bawah ni..:)


errr..rasanya dah cukup kot untuk saya membebel di pagi hari ni..:) sebelum saya mengakhiri post saya kali ni,saya ingin mengajak semua orang untuk menyokong Go Green ini supaya alam sekitar kita dapat diselamatkan. tak susah pun nak buat semua tu..okay? :) dan tak lupa ajak la kawan2 or mak sedara ke or mak ke family ke untuk menjual barangan kitar semula di Pusat Kitar Semula UKM..:)

akhir kata sambutlah salam hijau dari saya..ehhhh..:)
assalamualaikum..:)

1 comment:

  1. Salam 'alaik =)

    Sekarang masih beroperasi ke PKS?

    Maaf bertanya sebab saya baru pindah bangi.

    Terimakasih.

    ReplyDelete